pirkimo elgsena parduotuvėje

Vartotojo sprendimas pirkti prekę vis dažiau įvyksta ne namie, o parduotuvėje, ir netgi jeigu žmogus žino, ką pirks, iš anksto suplanuotas pirkinys toli gražu ne visada būna nuperkamas. Tyrimo pagrindinis tikslas yra suprasti, kaip pirkėjas „kažką“ išsirenka arba kas pirkėją parduotuvėje priverčia apsigalvoti.

 

 

kas tai yra?

 

Pirkėjo sprendimo priėmimo procesas ir logika. Tyrimo rezultatas – modelis", kaip žmonės apsiperka (elgesys) ir kokie jų motyvai (mintys ir jausmai).

Pirkėjo elgesio analizei naudojame
stebėjimo metodą (tyrėjas apsiperka kartu su respondentu).
Pirkėjo motyvų įvardijimui naudojame
kokybinį ir / arba kiekybinį metodą.

 

į kokius klausimus atsako tyrimas?

 

Kodėl pirkėjas pasirenka prekės ženklą X? Vykusių marketinginių sprendimų analizė
Kodėl pirkėjas nepasirenka prekės ženklo Z? Barjerų diagnostika, kuri apima:


 

kokią naudą aš gausiu?

 

Tyrimas suteikia galimybę matyti tikrą, „gyvą“ apsipirkimą, tuo pačiu užčiuopti, kas pirkėją paskatina pirkti konkretų prekės ženklą. Turėdami šią informaciją, galite:


Organizuoti vientisesnę reklaminę kampaniją: TV ir / ar spaudos reklamą papildyti reklama parduotuvėje, sinergizuoti jų poveikį.


Efektyviau organizuoti produktų išdėstymą, pateikimą ir vietą parduotuvėje bei lentynoje.


Suprasti produkto pardavimo problemos „šaknis“– kategorijoje, pakuotėje, prekės ženklo įvaizdyje, parduotuvėje, lentynoje, ect.

 

kodėl tai svarbu?

nežinau, kokį alkoholį pirksiu, nueisiu į parduotuvę ir kažką išsirinksiu

 

Vartotojus ir pirkėjus vidutinio dydžio parduotuvėje pasitinka apie 60000 skirtingų prekių (SKU) ir kiekviena jų kovoja dėl dėmesio.


Akcijos jau nebeveikia automatiškai – pirkėjas svarsto, nešvaisto pinigų „niekams“.


Parduotuvėje vyksta savarankiškas „gyvenimas“ – vaizdai, kvapai, žmonės... – vartotojai dažnai renkasi „patirti" apsipirkimą.